SimuCUBE Direct Drive Kit Biss-C 22 bit

1199 1518 

Huom. tietyt kombot kuten 320 W virtalähde + 30 Nm moottori eivät ole mahdollisia. Klikkaa “Poista” (valikoiden alapuolella) tyhjentääksesi valinnat.
  • Direct Drive on teknisesti paras ratkaisu sim racing käyttöön ja SimuCUBE on yksi suosituimmista DD-järjestelmistä
  • Mukana tarvittavat johdot (3 m), pultit, mutterit ja kiinnikkeet
  • Biss-C enkooderin tarkkuus 4,2 m cpr
  • Uusin firmware ladattuna valmiiksi
  • Saatavana 20 Nm ja 30 Nm moottoriversioilla (20 Nm suositumpi)
  • Ei kuluvia osia kuten hihnoja tai ratastusta -> tuntuma pysyy samana käyttömäärästä riippumatta ja laitteen arvo ei laske
  • Huippulaadukkaat komponentit ja kokoonpano Suomessa takaavat toimintavarmuuden
  • SimuCUBE:n kehittäjiin kuuluu harrastajia softa- ja komponenttivalmistajan taholta, mikä takaa hyvän lähtökohdan tulevia, entistä tarkempia rengasmallinnuksia ajatellen. Lue lisää Direct Drivesta alta.
Poista

Kuvaus

Direct Drive (DD)

Hihnaton & vaihteeton suoravetojärjestelmä, missä sähkömoottoria (servo motor) ohjataan servo-ohjaimella (servo drive). DD-järjestelmien tärkeimmät edut verrattuna niin sanottuihin markettiratteihin ovat a) tarkka, erittäin realistinen ohjausvaste, b) vasteen säilyminen täysin muuttumattomana ja c) teoriassa ikuinen elinkaari. Ratin osalta ominaisuudet ovat käyttäjän valinta, riippuen usein siitä minkälaisiin autoihin ajaminen painottuu: pyöreä ja ns. formula style ovat suosituimmat. Myös nappien määrä ja tyyppi, sekä vaihdevalitsimien (paddle shifters) muoto ja koko ovat käyttäjän valintoja.

OSW (Open Sim Wheel)

Yleisnimi ja puhekielessä käytetty termi tarkoittaen Direct Drive -tyyppisiä järjestelmiä.

MiGE

Yleisin sim racingissa käytetty sähkömoottori. Alla “pikku MiGE:n” eli maksimiväännöltään 20 Nm:iin pystyvän 130ST-M10010 -mallin tarkempia speksejä:

OMINAISUUS 130ST-M10010
Jatkuva vääntö Nm 10
Maksimivääntö Nm 20
Teho W 1000
Kierrosluku max 1/min 1000
Enkooderi ppr (pulses per rev) 10000
Akselin halkaisija mm 22
Paino kg 11,5

Tämä hieman kevyempi versio riittää lähes käyttäjälle kuin käyttäjälle, ja on suositumpi esimerkiksi Formula -tyyppistä, halkaisijaltaan noin 260-300 mm rattia käytettäessä. Pikku MiGE:n isoveljen maksimivääntö on 10 Nm korkeampi, ja massaa tulee lisää noin 3 kg. Tätä isompaa moottoria käytettäessä tärkein syy valintaan on yleensä hieman leppoisampi reagoiminen, mikä johtuu käytännössä moottorin koosta ja siten suuremmasta inertia-arvosta.

Ohjauselektroniikka eli servo drive

Järjestelmän tärkein yksittäinen osa, joka ratkaisee kuinka virheetön ja realistinen ohjausvaste käsiin välittyy. Kun haetaan viimeisiä kymmenyksiä ja sadasosia, on esimerkiksi erot radan pinnanmuodossa pystyttävä tuntemaan mahdollisimman tarkasti. Silloin laadukkaista komponenteista valmistettu ja mahdollisimman hyvällä firmwarella varustettu servo drive on painonsa arvoinen kullassa.